پرده های منزل را مثل برف سفید کنید

به گزارش وبلاگ حرف دل، با توجه به آلودگی بسیار بالای آب و هوا، پرده ها اولین چیزی هستند که کثیف شده و گردوخاک روی آن ها می نشیند.

پرده های منزل را مثل برف سفید کنید

یکی از مسائل تمامی افراد خانه دار این است که برای سفید شدن پردها باید چه کار نمایند و چگونه می توان مشکل چرک مرده شدن پرده ها خصوصا پرده های سفید را رفع کرد؟ با این مطلب از مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

سفید کردن پرده ها

در این شرایط مالی بخواهیم هرچند ماه یکبار پرده های خود را تعویض کنیم، سخت خواهد بود. به همین علت ما در این مطلب کوشش می کنیم تا با آنالیز برترین راه ها، به شما در سفید کردن پردهها یاری کنیم.

آموزش سفید کردن پرده ها

  • یک سطل پلاستیکی بزرگ را با آب سرد کافی پر کنید؛ به حدی که پرده ها بتوانند آزادانه درون سطل حرکت نمایند.
  • سپس پرده ها را در سطل خیس نموده و اجازه دهید، یک روز در آب خیس بخورند؛ هرچند وقت یکبار، پرده را درون آب بچرخانید.
  • اگر آب درون سطل کثیف شد آن را عوض کنید؛ این کار را تا زمانی ادامه دهید که با وجود پرده، آب داخل سطل بعد از چند ساعت شفاف مانده باشد. اگر پرده ها زیاد چرک باشند، ممکن است مرحله خیس خوردن شان حتی تا یک هفته طول بکشد.
  • پرده ها را از آب بیرون آورده و آب اضافه آن ها را بگیرید.
  • مجددا ظرف را با آب سرد پر کنید و چند قاشق محلول سفید نماینده داخلش بریزید. اجازه دهید که پرده ها چند ساعتی در این ترکیب بمانند. اگر نمی خواهید از سفیدنماینده بهره ببرید، کافیست که یک قاشق جوش شیرین و سرکه به آب اضافه کنید.
  • اگر بعد از چند ساعت هنوز لکه ای روی پارچه بود، این کار را مجددا تکرار کنید.
  • بعد از آبکشی پرده، آن را درون ماشین لباسشویی انداخته و از مواد شوینده ملایم و برنامه پرده شوی ماشین برای شستشو بهره ببرید. برای این که چرک پرده های سفید کاملا از بین برود، آنها را تک تک بشویید و از حداکثر ظرفیت ماشین استفاده نکنید.
  • اگر ماشین لباسشویی ندارید می توانید این مرحله را با پودر لباسشویی دستی و در لگن انجام دهید.
  • بعد از تکمیل شدن روند شستشو، پرده ها را سریع از ماشین لباسشویی خارج نموده و زیر نور آفتاب خشک کنید.

گفتنی است که اگر پرده را درست روی طناب پهن ننموده باشید، چروک می گردد و قبل از نصب باید اتو گردد. بنابراین اگر نمی خواهید از اتو بهره ببرید؛ پرده را به صورت ایستاده از جایی آویزان کنید تا خشک گردد.

برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب ورودی خانه خود را لوکس و مجذوب کننده کنید سر بزنید.

راه هایی برای سفید کردن پرده های توری و حریر چرک مرده

اگر پرده منزلتان سفید و همواره در معرض کثیف شدن است، باید کوشش کنید تا به محض ایجاد کثیفی، آن را تمیز کنید؛ پیش از اینکه به تار و پود آن نفود کند. با این حال برای تمامی ما پیش آمده که نتوانسته ایم در سریع ترین زمان ممکن، پرده ها را تمیز کنیم؛ در چنین شرایطی کوشش کنید تا از روشی که در ادامه عنوان می کنیم بهره ببرید:

  • پرده را در یک سطل بریزید که راحت در آن قرار بگیرد و به محل چرک مرده شده یک پیمانه محلول سرکه و جوش شیرین بریزید. پس از آن، نیم ساعت اجازه دهید مایع شوینده و پرده با هم ترکیب شوند و پس از آن، پرده را با دقت و به طور کامل شستشو دهید.

منبع: سایت قالیشویی بانو

پیشنهاد مطالعه: مطلب تنها با یک بادکنک گلدان دکوری بسازید +ویدیو را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "پرده های منزل را مثل برف سفید کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرده های منزل را مثل برف سفید کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید