یک هشتم متقاضیان نهضت مسکن آورده اولیه را واریز کردند

به گزارش وبلاگ حرف دل، بر اساس آخرین آماری که بانک مسکن ارائه داده تا کنون 281 هزار نفر به حساب خود در طرح نهضت ملی مسکن پول واریز نموده اند، در حالی که تعداد افراد تایید شده 2 میلیون و 300 هزار نفر است؛ یعنی فقط یک هشتم متقاضیان موثر، آورده اولیه خود را واریز نموده اند. بر این اساس بیم آن می رود که تعلل متقاضیان در واریز آورده، پروژه را با تورم های آینده روبرو و به سرنوشت مسکن مهر دچار کند.

یک هشتم متقاضیان نهضت مسکن آورده اولیه را واریز کردند

فرآیند پرداخت آورده به چه صورت است؟

فرایند احداث واحدهای نهضت ملی مسکن به این شکل است که پس از تایید متقاضیان و تکمیل پفراینده آنها پروژه شان معین و برای واریز وجه اولیه به بانک معرفی می شوند. پرداخت آورده در چهار مرحله انجام می گردد. یک مرحله موقع ثبت نام است. مرحله دوم بعد از فونداسیون، مرحله سوم بعد از اسکلت و سفت کاری و مرحله آخر آورده هم در زمان نازک کاری به وسیله متقاضیان پرداخت می گردد.

تسهیلات واحدها نیز در سه مرحله پرداخت می گردد. مرحله اول در زمان فونداسیون، مرحله دوم در زمان اسکلت و سفت کاری و مرحله سوم حین نازک کاری است. در واقع متقاضیان یک مرحله پیش پرداخت دارند که در تسهیلات نیست.

بنا به گفته محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، هیچ سازنده ای اجازه ندارد بیش از آنچه معین شده از متقاضیان وجهی دریافت کند. او یادآور شد: سازندگان نمی توانند پول را بدون قاعده بگیرند بلکه فقط با پیشرفت پروژه منابع تزریق می گردد. اگر غیر از این عمل گردد متقاضیان به ما اعلام نمایند.

درخصوص آخرین شرایط تامین اقتصادی پروژه های نهضت ملی مسکن، محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن اعلام نموده است: در مجموع 16 هزار و238 میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده است که از این مقدار 8800 میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و 7438 میلیارد تومان از محل تسهیلات است.

وی توضیح داد: تا به امروز474 هزار و 14نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در بانک افتتاح حساب نموده اند که از این مقدار 281 هزار و 403 نفر آورده خود را به حساب طرح نهضت ملی مسکن واریز نموده اند.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: جمع آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن 16 هزار و 200 میلیارد تومان است که از جمع آورده متقاضیان تا به امروز 8 هزار و 800 میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شده و مابقی نیز نزد بانک است تا بنا به درخواست دستگاه های متولی به سازندگان پرداخت گردد. از محل تسهیلات نیز تا به امروز 7 هزار و 438 میلیاردتومان به حساب سازندگان پرداخت شده است.

شایان شرح داد: تعداد 255 هزار و 479 واحد در قالب 21 هزار و 949 پروژه به بانک برای انعقاد قرار داد معرفی شده که از این تعداد، 79 هزار و 900 واحد قراردادهایشان منعقد شده است و مبلغ تسهیلات منقعد شده 27 هزار و 14 میلیاردتومان است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "یک هشتم متقاضیان نهضت مسکن آورده اولیه را واریز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هشتم متقاضیان نهضت مسکن آورده اولیه را واریز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید