5 دستگاه در تجهیزات درمان بیماری قلبی

به گزارش وبلاگ حرف دل، دستگاه و تجهیزات پزشکی مهم از ترین عوامل درمان بیماری ها می باشند، روش تشخیص خیلی از بیماری با دستگاه های مانند دستگاه تست ورزش، هلتر ریتم، هلتر فشار خون و… بسیار راحت شده است.

5 دستگاه در تجهیزات درمان بیماری قلبی

این نوع از دستگاه در محل های که ضد عفونی شده اند مانند درمانگاه ها، بیمارستان ها، آزمایشگاه و… با کنترل مستقیم پزشک متخصص کاربرد دارند.

این تجهیزات در مواردی که بیمار دچار درد یا بیماری های قلبی شده است به کار می رود مخصوصا در سنین بالا، داشتن اطلاعات کافی در خصوص هر کدام از این دستگاه ها و حساسیت بالا این دستگاه ها چیزی است که کادر درمانی باید همیشه آنرا رعایت نمایند.

در ادامه این خبرنامه می خواهیم در خصوص 5 نوع از دستگاه هایی که کاربرد پزشکی دارند را معرفی کنیم.

1- دستگاه تست ورزش

با دستگاه تست ورزش یا تست استرس می توانید از وضیعت عملکرد قلب و عروق هنگام فعالیت آگاه شوید. این دستگاه عموماً برای آنالیز شرایط رگ های قلب استفاده می شود.

دستگاه تست استرس شامل وسایل مانند تردمیل، دوچرخه ثابت، مانیتور و کابل و اتصالات می شود.

قبل انجام تست ورزش ثابقه بیماری پرسیده می شود و معاینه های لازمه انجام می شود. تعداد ضربان قلب، فشار خون و ECG به وسیله پزشک مربوطه ثبت می شود.

برای انجام آغاز تست ورزش ابتدا بیمار بر روی تردمیل قرار می گیرد و تردمیل با سرعت کم آغاز به حرکت می نماید. هر 3 دقیقه شیب و سرعت دستگاه افزایش می یابد. که در خصوص دو چرخه همین طور می باشد.

در هنگام انجام فعالیت های تست استرس الکترود های مربوطه به بیمار متصل می باشد. که باید عمکردی که فرد در انجام تست ورزش دارد. الکترود های علائم حیاتی و نوار قلب بیمار را تعیین می نمایند.

2- دستگاه هلتر ریتم

دستگاه هلتر ریتم یکی از مهمترین دستگاه های مهم پزشکی متخصصان قلب و عروق و متخصص آریتمی قلب مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه هلتر ریتم تنها در تشخص بیماری کار آمد می باشد. و در درمان بیماری تاثیری ندارد. این دستگاه گران قیمت به مدت 48 ساعت به بیماران اجاره داده می شود.

این مدت بستگی به پزشک متخصص دارد حداقل از 24 ساعت تا 2 هفته می تواند باشد.

این دستگاه را می توان دستگاهی بدون عوارض نام برد که با وصل شدن الکترود ها به قسمت سینه بیمار، تعداد ضربان قلب بیمار را در حین انجام فعالیت های روزانه ثبت می نماید.

3- دستگاه هلتر فشار خون

دستگاه هلتر فشار خون برای میزان گیری طولانی مدت فشار خون استفاده می شود. معمولا پزشکان دستگاه هلتر فشار خون را برای افرادی تجویز می نمایند که فشارخون بالایی دارند و یا برای آنالیز تاثیر دارو ها استفاده مینمایند.

عمکرد این دستگاه به این صورت است با وارد شدن هوا به وسیله لوله پلاستیکی خالی شدن آن در زمان های مختلف از شبانه روز فشار خون بیمار را ثبت می نمایند.

عمکرد زمانی این دستگاه معمولا در 24 ساعت می باشد و هر 30 دیقیه در روز و هر 1 ساعت در شب اطلاعات را ثبت می نماید.

4- هولتر مانیتورینگ برای قلب

این دستگاه با ظبط مداوم نوار قلب انسان در مدت 24 ساعت اطلاعاتی را همانند دلایل درد قفسه سینه،کاهش جریان خون به عضله بطن چپ و… برای پزشک متخصص فراهم می نماید.

5- دستگاه الکتروکاردیوگرافی

عضلات قلب برای برای خون رسانی به تمام نقاط بدن و خونرسانی به اندام ها احتیاج به سیستم تحریک الکتریکی دارند.

این سیستم در قلب سالم به درستی کار میکند. برای آگاه شدن از افرایند صحیح انقباض و انبساط قلب از دستگاه الکتروکاردیوگرافی (ECG) استفاده می نمایند.

این دستگاه به وسیله لید و یا الکترود های که به قفسه سینه یا دست و پا بیمار متصل می شوند. و اطلاعات در یافت را به دستگاه الکتروکاردیوگراف می دهد.

این دستگاه اطلاعات دریافتی را روی برگه ای چاپ می نماید. تست این دستگاه در جلو گیری از تشخص بیماری های قلی بسیار مفید است.

سخن پایانی

کلینیک دکتر محمد ریاستی با بهرمندی از مجرب ترین کادر پزشکی و تجهیزات مدرن پزشکی قادر به انجام آنالیز قلبی می باشد.

جناب دکتر محمد ریاستی متخصص قلب و عروق می باشد و در زمینه های آنژیوگرافی قلب، تست ورزش، افتادگی دریچه میترال و … تخصص دارند برای دریافت نوبت از کیلینک دکتر محمد ریاستی با شماره 09373585813 تماس حاص فرماید.

منبع: فوت و فن

به "5 دستگاه در تجهیزات درمان بیماری قلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دستگاه در تجهیزات درمان بیماری قلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید