جدیدترین قیمت مرغ و ماهی در بازار و میادین ، قیمت هر کیلو مرغ و ماهی قزل آلا

به گزارش وبلاگ حرف دل، قیمت مرغ بعد از 5 ماه ثبات نسبی، برای نخستین بار از نرخ مصوب نو، فراتر رفت، با این حال در تامین بازار این محصول مسئله ای وجود ندارد و به گفته مسئولان صنفی اندازه فراوری مرغ در کشور کاملا جوابگوی تقاضای موجود است.

جدیدترین قیمت مرغ و ماهی در بازار و میادین ، قیمت هر کیلو مرغ و ماهی قزل آلا

به گزارش وبلاگ حرف دل، در مهرماه نرخ مصوب 63هزار تومانی برای فروش هر کیلو مرغ معین شد اما به تازگی قیمت هر کیلو مرغ تازه گرم در فروشگاه های محصولات پروتئینی تهران به حداقل 67هزار تومان رسیده و بعضی فروشگاه ها این محصول را تا کیلویی 77هزار تومان هم به فروش می رسانند.

در میادین میوه وتره بار نیز قیمت مرغ گرم بسته بندی از میانه هفته گذشته به 63هزار تومان رسید درحالی که تا یک ماه پیش این محصول با 14هزار تومان اختلاف با قیمت مصوب کیلویی 59 هزار تومان به فروش می رسید. قیمت مرغ تفکیک شده نیز به همین نسبت در روزهای اخیر افزایشی بوده و هر کیلو ران و سینه با استخوان در فروشگاه ها 103هزار تومان قیمت خورده است.

در میادین نیز این محصولات چندان مقرون به صرفه تر از سطح شهر نیست. هر کیلو سینه مرغ با استخوان در میادین 102.800تومان و هر کیلو ران 90هزار تومان قیمت خورده است درحالی که این محصولات تا 30بهمن ماه به ترتیب 97 و 84 هزار تومان بود.

در یک ماه گذشته در پی افزایش قیمت گوشت قرمز، مرغ به عنوان نخستین محصول جایگزین با تقاضای بیشتری روبرو شد و بخشی از رشد قیمت در نتیجه این رشد تقاضا اتفاق افتاده است اما در کنار این موضوع، هزینه فراوری برای مرغداران نیز از ابتدای سال جاری با توجه به گرانی نهاده های دامی با افزایش زیادی روبرو بوده و در مقاطعی از سال زیان فراوریکنندگان را در پی داشته است.

کمبودی در تامین مرغ شب عید نداریم

با وجود افزایش تقاضا در آستانه شب عید، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از تامین بازار این محصول اطلاع داد و گفت: باتوجه به جوجه ریزی مناسب و ذخایر مرغ منجمد پشتیبانی امور دام، مسئله ای در توزیع مرغ شب عید نداریم.

محمد یوسفی قیمت هرکیلو مرغ زنده در مرغداری را 42 تا45 هزارتومان و قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی را 63 تا68 هزارتومان عنوان نمود و اضافه نمود: با توجه به افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی و ازدیاد تقاضا، قیمت مرغ به بالاتر از نرخ مصوب در مغازه ها رسیده اما با وجود جوجه ریزی مناسب و ذخایر مرغ منجمد در سردخانه ها مسئله ای در توزیع نداریم. به گفته رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی روزانه 6 هزارتن مرغ گرم در سطح کشور توزیع می گردد.

بازار ماهی شب عید نوسانی ندارد

ماهی، دیگر محصول پروتئینی است که با نزدیک شدن به شب عید تقاضا برای آن بالا می رود. رشد قیمت ماهی در سال های اخیر سرانه مصرف آن را کاهش داده اما به طور معمول تقاضا برای آن درماه پایانی سال افزایشی است. مشاهدات بازار حاکی از آن است که نوسان قیمت ماهی در طول سال جاری زیاد نبوده و گفته می گردد بازار این محصول نیز درآستانه عید کمبودی نخواهد داشت.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر پرورش و صادرات آبزیان روز گذشته در این زمینه گفت: با توجه به شرایط مساعد فراوری، بازار ماهی شب عید نوسانی ندارد.

ارسلان قاسمی برآورد فراوری آبزیان را یک میلیون تن دانست و اضافه نمود: بازار شب عید و ماه رمضان با توجه به حجم مناسب فراوری هیچ گونه مسئله ای به لحاظ تامین و عرضه نخواهد داشت.

وی درباره قیمت بالای ماهی در بازار نیز گفت: اختلاف منطقی ماهی از مزرعه تا بازار 25 درصد گرچه در بعضی گونه های آبزیان اختلاف قیمت 200 تا 250 درصد است، اما درخصوص قزل آلا به عنوان پرتقاضاترین ماهی، اختلاف قیمت به 25 درصد نزدیک است.

ماهی قزل آلا هم اکنون در میادین میوه و تره بار کیلویی 123هزار تومان، ماهی سفید 185هزار تومان و شوریده کیلویی 190هزار تومان است. در سطح شهر قیمت ها دست کم 50درصد بالاتر از میادین است.

منبع: همشهری آنلاین

به "جدیدترین قیمت مرغ و ماهی در بازار و میادین ، قیمت هر کیلو مرغ و ماهی قزل آلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین قیمت مرغ و ماهی در بازار و میادین ، قیمت هر کیلو مرغ و ماهی قزل آلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید