نرخ هایی برای نفروختن در بازار مسکن!

به گزارش وبلاگ حرف دل، در شرایطی که بعضی قیمت های پیشنهادی در بازار مسکن منطقه ها میانی شهر تهران از نرخ معاملات واقعی در شمال تهران فراتر رفته است، واسطه های ملکی می گویند که هیچ نوع معاملاتی در نرخ های اعلامی بعد از عید در منطقه ها میانه و جنوب تهران انجام نمی گردد و قیمت ها مبنای منطقی ندارد.

نرخ هایی برای نفروختن در بازار مسکن!

به گزارش ایسنا، در ماه های اسفند و فروردین، قیمت های اعلامی آپارتمان در منطقه ها میانه و جنوبی تهران از قاعده و عرف خارج شده است؛ به طوری که در برخی منطقه ها غربی تهران نرخ های پیشنهادی واحد های نوساز از قیمت منطقه ها شمالی، فراتر رفته است؛ قیمت هایی که عمدتا از سوی دلالان و سفته بازان معین شده و حتی همکاران آن ها که عمده فعالان بازار مسکن را تشکیل می دهند آن را قبول ندارند.

از نکات عجیب این روز های بازار مسکن این است که قیمت های اعلامی از سوی مالکان در منطقه های مثل پونک و بلوار فردوس در غرب تهران از نرخ های نیاوران و فرمانیه در شمال مرکز بیشتر شده است! شاید با توجه به تغییر سال، انتظار می رفت که فعالان بازار مسکن در منطقه ها میانه و پرمعامله شهر تهران به استقبال گرانی بروند، اما مشاوران املاک می گویند که گرانی های اخیر به شکل مصنوعی ایجاد شده است.

در این جدول، نرخ های اعلامی آپارتمان در منطقه ها میانی و شمالی تهران با یکدیگر مقایسه شده است.

با توجه به روکود معاملات در منطقه ها شمالی ناشی از کاهش توان متقاضیان، فشار تقاضا به سمت واحد های کوچک متراژتر سوق یافته است. از آن جا که در شمال مرکز، واحد کوچک متراژ چندان زیادی وجود ندارد بخر و بفروش های منطقه ها غربی و میانی تهران، نرخ هر متر مربع از واحد های کوچک متراژ را افزایش داده اند. به نظر می رسد با توجه به آن که رکود معاملات در شمال تهران طولانی تر و عمیق تر از منطقه ها غربی بوده، نرخ های پیشنهادی در منطقه ها شمالی، سنخیت بیشتری با واقعیت های بازار مسکن دارد.

در شرایط فعلی تقاضای مصرفی و سرمایه گذاری واکنش خاصی به برخی قیمت های بی قاعده هفته های اخیر در منطقه ها میانی و پرمعامله نشان نمی دهد. با این حال واسطه های ملکی سه عامل را در نوسانات سه ماهه گذشته بازار مسکن دخیل می دانند؛ انتظارات تورمی، کسب سود های بادآورده و غلبه بر تورم های آینده احتمالی، مهم ترین عوامل قیمت گذاری های کنونی است.

مشاوران املاک می گویند که خانه اولی ها حضور جدی در بازار مسکن شهر تهران ندارند. عمده معاملات در مرکز از سوی متقاضیان تبدیل به احسن و سرمایه گذاران انجام می گردد. این نوع خرید و فروش ها نیز اغلب در واحد هایی صورت می گیرد که با تخفیف یا قیمت های مناسب ارایه می شوند؛ بنابراین بین نرخ های پیشنهادی و قیمت های قطعی فاصله معناداری ایجاد شده است.

آنالیز ها نشان می دهد در برخی منطقه ها میانه شهر تهران قیمت اعلامی آپارتمان های نوساز متری 150 میلیون تومان معین می گردد. در حالی که با رقم هایی کمتر می توان در شمال مرکز، آپارتمان خریداری کرد. آگهی هایی که در سایت های فروش مسکن درج شده است عمدتا قیمت های دلخواه مالکان را به تصویر می کشد.

منبع: فرارو

به "نرخ هایی برای نفروختن در بازار مسکن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ هایی برای نفروختن در بازار مسکن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید