خبرنگاران ترکیب منتخب فوتبال ایران در سال 99؛ حضور 50 درصدی لژیونرها با رنگ قرمز

به گزارش وبلاگ حرف دل، تهران- خبرنگاران- ترکیب منتخب فوتبال ایران در سال 1399 توسط سرویس ورزشی خبرنگاران در حالی انتخاب شد که پرسپولیسی ها و لژیونرها حضور ویژه ای در آن داشتند.

خبرنگاران ترکیب منتخب فوتبال ایران در سال 99؛ حضور 50 درصدی لژیونرها با رنگ قرمز

به گزارش وبلاگ حرف دل، سال 99 به اتمام رسید و فوتبال هم همانند رشته ها و صنوف دیگر به خاطر شرایط ویژه کرونایی، شرایط متفاوتی را تجربه کرد و در حدود نیمی از سال مسابقات تعطیل بود. با این وجود در این سال، شاهد برگزاری لیگ نوزدهم، شروع لیگ بیستم و همچنین برگزاری لیگ قهرمانان آسیا بودیم. تیم ملی فوتبال ایران 2 بازی را انجام داد و لژیونرها هم در کشورهای مختلف بازی های خود را پیگیری کردند.

در این گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری وبلاگ حرف دل به معرفی تیم منتخب سال 1399 پرداخته است. تیمی که به هر حال در آن سلیقه نقش داشته و در خیلی از پست ها رقابت میلی متری حاکم بود.

گلر: حامد لک(ماشین سازی- پرسپولیس):

از نیمه های سال بود که همه چیز برای او تغییر کرد. حامد لک با درخششی خیره کننده به نقطه امن دروازه پرسپولیس تبدیل شد. در لیگ قهرمانان آسیا جزو عوامل اصلی صعود به فینال بود. او به خوبی جای خالی علیرضا بیرانوند را پر کرد و در رقابتی شانه به شانه با امیر عابدزاده بهترین گلر سال 1399 شد.

مدافعان: محمدحسین کنعانی زادگان(پرسپولیس)، شجاع خلیل زاده(پرسپولیس-الریان)، رامین رضاییان(الشحانیه-الدحیل-السیلیه)، امید نورافکن(سپاهان)

در قلب خط دفاعی باید به زوج سابق پرسپولیس اشاره کنیم. هم شجاع و هم کنعانی زادگان آنقدر خوب کار کردند که سید جلال حسینی حضوری کمرنگ در ترکیب اصلی داشت. همین زوج باعث قهرمانی دیگری برای پرسپولیس در لیگ شد. جدایی شجاع اما باعث نشد تا او دست از عملکرد خوبش بردارد. او در ترکیب الریان قطر هم به خوبی جا افتاده و جزو مهره های اصلی تیم است که چند گل هم به ثمر رسانده است. کنعانی زادگان هم در کنار حسینی همچنان با اشتباه کم بازی می نماید و صندلیش در تیم ملی هم حفظ شده است.

در سمت راست با وجود اینکه جایی در تیم ملی ندارد اما باید به گزینه رامین رضاییان برسیم. بازیکنی که در ترکیب الشحانیه فوق العاده کار کرد و جزو مدعیان آقای گلی نهاده شد. انتقال به الدحیل برایش چندان خوش یمن نبود اما دوباره در السیلیه شاهد اوج گیری بازیکن پرتلاش فوتبال کشورمان یعنی رامین رضاییان هستیم. در سمت دیگر باید در سالی که میلاد محمدی افت نموده بود به امید نورافکن پناه ببریم. بازیکنی کهئ نوسان در بازی اش دیده نمی گردد و هر زمانی که در سمت چپ خط دفاعی به میدان رفته بدون اشتباه کارش را پیش برده است.

هافبک ها: علی قلی زاده(شارلروا)، علی کریمی(استقلال- القطر-الدحیل) ، احمد نوراللهی(پرسپولیس)

علی کریمی و احمد نوراللهی به طرز فوق العاده ای سال 1399 را سپری کردند. کریمی مهندس حملات استقلال بود و به رهبر و فرمانده تیم تبدیل شده بود. جدایی او به حدی سخت بود که هنوز هم جانشینی در استقلال برایش پیدا نشده است. مدتی کوتاه بازی در تیم قطر اس سی باعث شد تا الدحیلِ مدعی خواستار به خدمت گرفتنش گردد. حالا علی جزو مهره های اصلی این تیم پرستاره شده است. نوراللهی هم در ایران و در لباس پرسپولیس به یک فرمانده تبدیل شد. بازیکنی که با بازوبند یا بدون بازوبند در میانه میدان برای تیمش دفاع کرد، پاس داد و گل زد. بدون احمد، به دست آمدن این همه پیروزیت برای پرسپولیس بعید بود.

و اما علی قلی زاده. بازیکنی که باید خیلی زود شاهد انتقالش به لیگ و تیمی بهتر باشیم. ستاره ایرانی شارلروای بلژیک هر زمان که مصدوم نبوده توانسته برای تیمش مثمر ثمر باشد. او در لباس تیم ملی هم صندلی ویژه ای دارد و می تواند با تکنیک و هوش بالایش هر حریفی را به بند بکشد.

مهاجمان: مهدی طارمی(ریو آوه-پورتو)، سردار آزمون(زنیت)، مهدی قایدی(استقلال)

حضور مهدی طارمی و سردار آزمون اظحر من الشمس ترین اتفاق ممکن است. این 2 بازیکن به حدی در سال 1399 خوش درخشیدند که جای هیچ بحثی در میان نیست. هر 2 آقای گل شدند و در لیگ قهرمانان اروپا هم بازی کردند. طارمی با انتقالی عظیم به پورتو رفت تا به ستاره اصلی بهترین تیم پرتغال تبدیل گردد. تیمی که حالا در یک چهارم نهایی چمپونزلیگ است. سردار هم بعد از آقای گلی در فصل قبل، حالا هم بهترین گلزن لیگ روسیه است و هیچکس را نمی توان در این لیگ بالاتر و بهتر از او دانست. در کنار این 2 لژیونر باید به ستاره بوشهری استقلال برسیم. مهدی قایدی حالا به پختگی لازم رسیده است. او امید اصلی استقلال در هر مسابقه ای برای فتح دروازه رقبا است. بازیکنی که در تیم ملی هم جای خود را باز نموده و یک گل دیدنی به بوسنی و هرزگووین زد.

نیمکت نشین ها:

امیرعابدزاده(ماریتیمو)، سید جلال حسینی(پرسپولیس)، وریا غفوری(استقلال)، صادق محرمی(دیناموزاگرب)، محمدرضا حسینی(سپاهان)، امین قاسمی نژاد(پدیده)، مهدی ترابی(پرسپولیس-العربی)، مهرداد محمدی(العربی-آوس)، شهاب زاهدی(المپیک-دونتسک)، طالب ریکانی(صنعت نفت)، سجاد شهباززاده(سپاهان)، کاوه رضایی(شارلروا)

سرمربی: یحیی گل محمدی(پرسپولیس)

در نهایت به یحیی گل محمدی می رسیم. سرمربی تیم پرسپولیس که پیروز شد هم چهارمین قهرمانی متوالی را برای سرخپوشان به دست بیاورد؛ هم راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا گردد و هم دوباره تیمش را در لیگ بیستم به صدر برساند و مدعی اصلی قهرمانی کند. یحیی بدون شک بهترین سرمربی سال 1399 بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ترکیب منتخب فوتبال ایران در سال 99؛ حضور 50 درصدی لژیونرها با رنگ قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترکیب منتخب فوتبال ایران در سال 99؛ حضور 50 درصدی لژیونرها با رنگ قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید