شکار گوزنی که مار می بلعد!، فیلم

به گزارش وبلاگ حرف دل، در ویدیویی عجیب، یک گوزن دم سفید درحالی که به دوربین خیره شده، درحال بلعیدن یک مار مرده است.

شکار گوزنی که مار می بلعد!، فیلم

در یک اتفاق عجیب وغریب، ویدیویی 22 ثانیه ای به وسیله یکی از کاربران اینستاگرام منتشر شده است که در آن یک گوزن دم سفید درحالی که به دوربین خیره شده، درحال بلعیدن یک مار مرده است.

بیشتر بخوانید:

ستاره ای بیخ گوش زمین به الماسی غول پیکر تبدیل می گردد!

آزمایش گانزفلد جایی که علم ترسناک می گردد!/ عکس

گوزن ها معمولاً با شکار یا تغذیه از گوشت سایر حیوانات شناخته نمی شوند؛ درعوض، آن ها مواد غذایی مورداحتیاج خود را از سلولز، ماده فیبری که دیواره های سلول های گیاهی را تشکیل می دهد، دریافت می نمایند و سپس با یاری سیستم گوارشی پیچیده خود، آن را به انرژی تبدیل می نمایند. بااین حال، همان طور که در ویدیوی زیر دیده می گردد، اخیراً گوزنی درحال تغذیه یک مار مشاهده شده است.

هرچند مصرف گوشت به وسیله این موجودات گیاه خوار، غیرعادی است، اما تا به امروز موارد دیگری نیز گزارش شده. به عنوان مثال، در این ویدیو از سال 2014 شاهد گوزنی هستیم که یک ماهی زنده را به طور کامل می بلعد. در این ویدیو نیز گوزن دیگری یک تکه استیک را می خورد. تصاویر زیر نیز به وسیله دوربین های صحرایی گرفته شده است که در آن ها گوزن ها درحال خوردن خرگوش های مرده دیده شده اند.

چرا گیاه خواران مانند گوزن ها گوشت می خورند؟

اما سؤال اصلی شما نیز احتمالاً این است که چرا موجودات گیاه خوار گاهی اوقات گوشت می خورند؟ براساس گزارش لایوساینس از این موضوع، به عقیده محققان، گوزن ها زمانی که به مواد غذایی بیشتری احتیاج دارند، به تغذیه از گوشت روی می آورند که سرشار از مواد معدنی، پروتئین و چربی ها هستند.

درواقع براساس مطالعه ای که سال گذشته منتشر شد، گوزن ها هنگامی که برای بزرگ ترشدن یا حفظ شاخ خود به رشد ناگهانی احتیاج پیدا نمایند، ممکن است گوشت بخورند.

بعلاوه این روند در حیوانات دیگری نیز مشاهده شده است. به عنوان مثال، نوعی بز کوهی آفریقایی با نام غزالک (Sylvicapra grimmia) به خوردن مارمولک ها معروف است و حتی اگر از کرکس ها پیشی بگیرد، از لاشه آن ها نیز تغذیه می نماید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "شکار گوزنی که مار می بلعد!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکار گوزنی که مار می بلعد!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید