طرز تهیه نان تافتون خانگی؛ ساده و خوشمزه

به گزارش وبلاگ حرف دل، سلام به دستداران آشپزی. امروز شما را با طرز تهیه یک نان بسیار لذیذ آشنا میکنیم. نان تافتون را میتوانید با همه غذا ها سرو کنید و از آن لذت ببرید. این دستور پخت بسیار ساده و سریع است. برای آشنایی با دستور پخت ساده نان تافتون ما را دنبال کنید.

طرز تهیه نان تافتون خانگی؛ ساده و خوشمزه

مواد لازم:

260 گرم (1¾ فنجان) آرد نان یا پیتزا

2 قاشق چایخوری شکر

1 قاشق چایخوری نمک

½ قاشق چایخوری مخمر خشک

70 گرم (3 قاشق غذاخوری) کره ذوب شده

2 قاشق غذاخوری ماست یونانی

80 میلی لیتر (⅓ فنجان) شیر

1 قاشق غذاخوری روغن نباتی

2 قاشق چایخوری کنجد

زعفران را در 1 قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید و بگذارید بماند

دستور پخت:

آرد، شکر، نمک و مخمر را در یک کاسه عظیم ترکیب کنید و یک چاه در وسط آن درست کنید. شیر، ماست و 40 گرم (2 قاشق غذاخوری) کره ذوب شده را با هم ترکیب نموده، به مواد خشک اضافه نموده و از یک قاشق چوبی و سپس دستان خود بهره ببرید تا با یک خمیر نرم مخلوط گردد. روی یک سطح صاف کمی آرد بپاشید و خمیر را به مدت 8-10 دقیقه ورز دهید تا صاف و نرم گردد.

یک کاسه متوسط را با روغن چرب کنید، خمیر را داخل داسه قرار دهید و روی آن را با نایلکس بپوشانید و آن را در محلی گرم به مدت 40 دقیقه یا تا حدودی حجیم گردد کنار بگذارید. فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. روی دو سینی عظیم فر را با کاغذ روغنی بچینید. خمیر را دوباره کمی ورز دهید.

ادامه دستور پخت:

خمیر را به طور مساوی به 2 قسمت تقسیم کنید و هر کدام را با روغن کمی چرب کنید. از یک وردنه بهره ببرید تا بخشی از آن را به شکل دایره ای ناهموار به قطر حدود 22 سانتی متر و ضخامت 5 میلی متر در آورید. سپس با استفاده از دستان خود یک انتهای آن را بکشید تا به صورت قطره دربیاید، حدود 17 سانتی متر در 24 سانتی متر، مرکز را فشار دهید تا لبه ضخیم تری ایجاد گردد.

به یک سینی فر منتقل کنید و سپس با استفاده از نوک انگشتان خود در سراسر سطح نان فرورفتگی ایجاد کنید. این کار را با قسمت خمیر باقی مانده تکرار کنید. نان را با مایع زعفران براش زده و سپس رویش کنجد بپاشید. به مدت 10 دقیقه بپزید. سطح نان ها را با باقی مانده کره ذوب شده براش بزنید. سینی ها را بچرخانید و سپس برای 5-10 دقیقه بیشتر یا تا زمانی که نان ها طلایی و پخته شوند، آن ها را بپزید. در کنار یک سوپ یا کاری گرم یا در دمای اتاق سرو کنید.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه نان تافتون خانگی؛ ساده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه نان تافتون خانگی؛ ساده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید